Transportatorul național Tarom renunță la achiziția flotei Boeing 737 Max în favoarea închirierii a două avioane noi, continuând restructurarea strategică.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Tarom renunță la achiziția flotei de Boeing 737 Max, dar își continuă planul de restructurare
Transportatorul național al României, Tarom, a hotărât recent să renunțe la planurile de achiziție pentru patru din cele cinci aeronave Boeing 737 Max contractate inițial în 2018, care erau programate pentru livrare în anul 2026. Conform publicației Economica.net, această decizie a fost luată în cadrul unei ședințe a acționarilor companiei.
În plus, Tarom își propune să-și vândă și participațiile deținute la DNATA Catering, unde controlează 30,8% din acțiuni, precum și la agentul principal de handling de la Aeroportul Otopeni, Globe Ground, deținând aici 37% din acțiuni. Aceste companii au împreună o cifră de afaceri de 40 milioane de euro și gestionează spațiile comerciale de pe Aeroportul Otopeni.
Deși compania de stat se retrage din planurile de achiziție pentru cele patru avioane, Tarom va semna anul acesta contracte pentru leasingul a două alte aeronave Boeing, ca parte a unui plan mai amplu de restructurare. Acestea vor veni în completarea a două alte Boeing 737-8 pentru care Tarom a încheiat acorduri de leasing anul trecut. La momentul respectiv, s-a anunțat că aceste aeronave vor intra în flota companiei naționale între decembrie 2025 și ianuarie 2026.
Tarom operează cu o flotă de 14 aeronave, care cuprinde atât modele ATR, cât și Boeing, și continuă să își ajusteze structura și strategia operativă pentru a răspunde provocărilor economice și logistice ale pieței aviatice actuale.
Această schimbare strategică ilustrează angajamentul companiei de a optimiza resursele și de a se adapta rapid la condițiile pieței, în timp ce își propune să îmbunătățească eficiența operațională și să reducă costurile.
Contact
Pentru mai multe detalii, îl puteți contacta pe autorul articolului la adresa iulian@romania-insider.com.
Această rescriere a fost realizată păstrând toate detaliile esențiale și tonul profesional al articolului original, dar reformulând conținutul pentru a asigura unicitatea textului.