Schimbarea Peisajului Media la Romania Insider și Planuri pentru Viitorul Platformei de Știri și Feature-uri Despre România

Schimbarea Peisajului Media la Romania Insider și Planuri pentru Viitorul Platformei de Știri și Feature-uri Despre România

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Dylan Delhommois a lăsat Franța în urmă în favoarea României acum patru ani, o decizie de care nu s-a răzgândit niciodată. La începutul acestei luni, a preluat funcția de CEO al Romania Insider, publisher-ul acestei platforme, unde lucrează la dezvoltarea de noi canale menite să atragă un public mai larg. Vă invităm să aflați mai multe despre rolul său la Romania Insider și ce speră să realizeze în interviul de mai jos.

Ce te-a adus în România și ce te-a determinat să rămâi aici?

Dylan: Am ajuns aici acum patru ani. Lucram atunci pentru o companie franceză, Grupul SII. Colaboram cu ei în timpul studiilor de masterat și am cerut să mă alătur filialei din România. Am sosit aici în septembrie 2021 ca manager de afaceri, responsabil cu relațiile dintre diferitele țări din cadrul grupului. După opt luni, am renunțat la SII. Deși trebuia să mă întorc în Franța după un an, am decis să rămân în România, deoarece m-am îndrăgostit de această țară. Mă simt excelent aici și nu mă gândesc să mă întorc în Franța. Chiar am refuzat poziții în Italia pentru că mă simt bine aici. Uneori chiar spun că îmi place România mai mult decât le place românilor.

Dacă ar fi să descrii România într-un cuvânt, care ar fi acela?

Dylan: "Liniștită." Aici mă simt foarte liniștit.

Cum compari mediul de afaceri francez cu cel românesc?

Dylan: În România, este mult mai ușor să stabilești relații. În Franța, orice contact pe care încerci să îl atingi este ca și cum ai urca pe un munte. Aici, este ușor să vorbești cu oamenii.

Cum vezi rolul tău la Romania Insider și de ce ai acceptat provocarea?

Dylan: Când eram mai tânăr, contribuiam la un site de media tech. Îmi plăcea să scriu articole. Mai târziu, în liceu, am fost prezentator pentru radioul școlii. Îmi place să discut cu oamenii și să pun întrebări – asta sunt eu; pun multe întrebări. În ultimii ani, am început să găzduiesc podcasturi cu French Tech, ceea ce îmi place foarte mult. Când am fost abordat în legătură cu Romania Insider, s-a potrivit cu cunoștințele mele de podcasting și social media. După SII, am lucrat în automatizarea marketingului și am fost și manager de proiect web. Am dobândit expertiză în social media și audio, ceea ce m-a adus la Romania Insider pentru a valorifica aceste noi canale.

Rolul meu este să dezvolt noi canale. Romania Insider are deja o excelentă reputație editorială. Acum, ne dorim să creăm canale care să ajungă la un public nou, nu doar tineretul. Dacă generația tânără vrea să învețe mai multe despre România în engleză, videoclipurile și podcasturile sunt, în opinia mea, o modalitate bună de a ajunge la ei.

Ce planuri ai pentru Romania Insider?

Dylan: Am început deja să ne sporim comunicarea pe rețelele sociale. Am reactivat contul de Instagram cu Daily Digest, o selecție a principalelor știri ale zilei. Partea a doua este conținutul video, cum ar fi interviurile, inclusiv cele cu Animawings, distribuit ulterior pe Instagram, TikTok și YouTube.

Următorul pas, pe care îl vom implementa în octombrie, este lansarea de podcasturi: episoade de 45 de minute până la o oră, cu interviuri cu directori, expatriați sau români, nu doar din afaceri, ci și din alte domenii, pentru a promova România.

Cum vezi oportunitățile în contextul crizei actuale din media și publishing?

Dylan: Media a fost afectată peste tot, iar companiile și-au redus bugetele, inclusiv în termeni de PR. De aceea, noile canale sunt o modalitate bună de a crește organic. Când creezi conținut și atragi vizualizări pe diverse canale, ești plătit de acele platforme. Acum, companiile au bugete mai mari pentru noile media pentru că vor să ajungă la noi ținte. Cred că impactul crizei asupra știrilor va rămâne, deoarece bugetele se schimbă în companii. Deși încă mai au fonduri pentru media tradițională, din ce în ce mai multe companii se orientează spre noile canale.

Cum vezi rolul Romania Insider în peisajul media local?

Dylan: Văd oportunitate pentru Romania Insider. Unul dintre obiectivele mele este să construim tot mai multe relații cu companiile, nu doar prin reclame sau articole plătite, ci să creăm parteneriate pentru modelul de abonament al Romania Insider, deoarece avem un conținut valoros. Vreau să cresc baza de abonați, deoarece văd că avem o calitate editorială ridicată și vreau ca oamenii să beneficieze de aceasta. Cred că putem face asta prin construirea de relații și parteneriate cu companii unde lucrează mulți expatriați sau cu camerele de comerț.

De asemenea, doresc să pun accent pe românii din diasporă. Multe publicații din România prezintă mai ales expatriați, în special în media de limbă engleză, și vreau să punem în evidență românii din diasporă, deoarece sunt o parte importantă a audienței noastre.

Contact: editor@romania-insider.com


Elena Dinu

Elena Dinu, în vârstă de 32 de ani, este vocea feminină din spatele știrilor de pe azi în Tulcea. Cu un ochi atent pentru detalii și o pasiune reală pentru comunitatea locală, Elena reușește să surprindă esența orașului de la malul Dunării, de la reportaje din inima Deltei, până la interviuri cu lideri locali și oameni simpli care fac diferența.Absolventă de Jurnalism la București, s-a întors în orașul natal pentru a contribui la o informare corectă și empatică a cititorilor. Îi plac natura, poveștile autentice și jurnalismul care pune omul în centrul atenției.