Nouă oferte pentru proiectarea terminalului de la Aeroportul Henri Coandă, investiție de 40 milioane EUR pentru viitorul României aeriene.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Într-un demers descris de oficiali drept „cel mai mare și complex proiect de infrastructură aeroportuară din România”, nouă consorții de inginerie de renume și-au depus ofertele pentru proiectarea și asistența tehnică a noului terminal al Aeroportului Internațional Henri Coandă din București. Competiția pentru acest contract important reunește nume precum Dar Al-Handasah, Electroproiect, Consis Proiect, Eurocerad International, Quadratum Architecture, Maristar Com, Setec International, Leviatan Design și Concept Structure, fiecare dintre ele având parteneri asociați.
Se estimează că serviciile de proiectare și asistență tehnică vor atinge valoarea de 40 de milioane de euro, iar evaluarea ofertelor urmează să se finalizeze până pe 5 decembrie 2025. Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a confirmat planurile ambițioase pentru viitorul terminal, care va acoperi o suprafață de 176.000 de metri pătrați și va putea deservi până la 30 de milioane de pasageri anual până în 2040, având o capacitate de 6.500 de pasageri pe oră.
Proiectul include construirea a cel puțin 48 de standuri noi pentru avioane, cel puțin 20 de pasarele pentru îmbarcare, sisteme avansate pentru manipularea bagajelor și securitate, precum și spații generoase pentru pasageri. De asemenea, vor fi create zone de retail și agrement și se va asigura conectivitatea multimodală la rețelele rutiere și feroviare.
Implementarea va avea o durată de 126 de luni, însă CNAB a subliniat că lucrările de construcție vor fi modulare, adaptându-se la creșterea treptată a traficului aerian. Acest proiect promite să transforme Aeroportul Henri Coandă într-un punct de reper modern și eficient în infrastructura de transport din Europa de Est.
Bugetul alocat și complexitatea acestui proiect reflectă importanța sa strategică. Extinderea și modernizarea facilităților aeroportuare sunt esențiale pentru a răspunde cerințelor crescânde ale pasagerilor și pentru a menține competitivitatea aeroportului pe scena internațională.
Construcția noului terminal nu doar că va îmbunătăți experiența pasagerilor, dar va oferi și o platformă esențială pentru dezvoltarea economică a zonei București-Ilfov, atrăgând noi investiții și creând locuri de muncă. Mai mult, îmbunătățirea capacității logistice și a infrastructurii de transport va susține și creșterea turismului, contribuind astfel la dezvoltarea pe termen lung a regiunii.
Acest pas important este un semn clar al determinării României de a-și moderniza infrastructura de transport și de a se alinia standardelor europene. Cu sprijinul atât al sectorului public, cât și al celui privat, noul terminal al Aeroportului Henri Coandă promite să fie un exemplu de integrare eficientă a tehnologiilor moderne în serviciul transportului aerian.
Într-o finalitate optimistă, proiectul planează să aducă mai aproape visul unui aeroport internațional care să satisfacă nevoile generațiilor viitoare de călători și să asigure un standard ridicat în cadrul infrastructurii de transport a României.