Kaufland își extinde rețeaua cu 10-15 noi magazine anual în România și Moldova, vizând 250 de locații până în 2030

Kaufland își extinde rețeaua cu 10-15 noi magazine anual în România și Moldova, vizând 250 de locații până în 2030

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Retailerul german Kaufland își propune să extindă activitatea sa în România și Republica Moldova cu un ritm susținut de 10-15 noi magazine pe an. Conform declarațiilor făcute de Valer Hancaș, director de comunicare și afaceri corporative la Kaufland România, rețeaua ar urma să ajungă la 250 de magazine până în anul 2030, pornind de la cele 193 existente în prezent. Majoritatea unităților se află pe teritoriul României, iar mai puțin de zece sunt situate în Moldova.

Începând cu intrarea sa pe piața românească, Kaufland a realizat investiții directe care se ridică la aproximativ 15,6 miliarde RON (echivalentul a 3 miliarde EUR la cursul actual). Din această sumă, 1,2 miliarde EUR au fost investiți din 2018 până în prezent, fapt ce subliniază angajamentul retailerului față de dezvoltarea pe termen lung în această regiune.

Din punct de vedere financiar, Kaufland România a înregistrat o creștere de 6% a cifrei de afaceri în 2024, ajungând aproape de 19,6 miliarde RON (3,87 miliarde EUR), comparativ cu 18,3 miliarde RON (3,6 miliarde EUR) în 2023. Această creștere solidifică poziția companiei pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari retaileri de produse alimentare din România, după Lidl. Ambele lanțuri de magazine fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea la nivel mondial după cifra de afaceri.

Ambițiile de extindere ale Kaufland reflectă nu doar o strategie de consolidare a prezenței sale regionale, ci și o contribuție semnificativă la economia locală prin crearea de locuri de muncă și stimularea comerțului. Planul de deschidere a noilor magazine vine în contextul unei creșteri constante a competitivității pe piața de retail din Europa de Est, unde preferințele consumatorilor sunt în continuă schimbare.

Pe lângă extinderea rețelei de magazine, Kaufland se concentrează și pe îmbunătățirea experienței de cumpărături, investind în soluții de digitalizare și sustenabilitate. Aceste investiții nu se limitează doar la tehnologie; retailerul continuă să dezvolte proiecte de responsabilitate socială în comunitățile unde activează.

Astfel, planurile de expansiune ale Kaufland în România și Moldova sunt un semnal clar de încredere în potențialul economic al acestor piețe, dar și o provocare pentru competitorii din sectorul de retail, ce vor trebui să găsească soluții inovatoare pentru a rămâne relevanți într-un peisaj dinamic și în continuă evoluție.


Elena Dinu

Elena Dinu, în vârstă de 32 de ani, este vocea feminină din spatele știrilor de pe azi în Tulcea. Cu un ochi atent pentru detalii și o pasiune reală pentru comunitatea locală, Elena reușește să surprindă esența orașului de la malul Dunării, de la reportaje din inima Deltei, până la interviuri cu lideri locali și oameni simpli care fac diferența.Absolventă de Jurnalism la București, s-a întors în orașul natal pentru a contribui la o informare corectă și empatică a cititorilor. Îi plac natura, poveștile autentice și jurnalismul care pune omul în centrul atenției.