Jumătate dintre Români Comandă Doar Produse de Bază în Fața Inflației Care Redefinește Bugetele Familiale

Jumătate dintre Români Comandă Doar Produse de Bază în Fața Inflației Care Redefinește Bugetele Familiale

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Jumătate dintre Români Aleg să Achiziționeze Doar Strictul Necesar pe fondul Inflatiei în Creștere

Într-o perioadă marcată de inflație în creștere, mulți români își ajustează cheltuielile, concentrându-se doar pe achiziționarea produselor esențiale pentru traiul zilnic. Un nou sondaj realizat de Reveal Marketing Research dezvăluie că aproximativ 50% dintre români afirmă că actualele lor cheltuieli sunt limitate la nevoile de bază.

Prioritățile de cheltuieli ale gospodăriilor

Conform studiului, aproape jumătate din respondenți recunosc faptul că bugetele lor sunt dedicate doar nevoilor esențiale. Potrivit rezultatelor, doar 35% dintre participanți consideră că achizițiile lor contribuie la sănătate și siguranță, iar numai 31% simt că acestea le oferă oportunități de creștere personală sau noi experiențe. Alimentația reprezintă principalul domeniu de cheltuieli pentru 72% din gospodării, fiind urmată de utilități (65%), produse de îngrijire personală (62%) și materiale de curățenie (55%). Este remarcabil faptul că investițiile în vacanțe și călătorii au crescut, urcând la 25% față de 13% în martie 2025.

Atitudinea față de constrângerile financiare

În condițiile în care bugetele sunt din ce în ce mai restrânse, 58% dintre români își mențin o atitudine pozitivă, marcând o creștere față de 50% în martie. În cadrul acestora, 31% au mărturisit că se simt relaxați și calmi, iar 27% se declară optimiști și energici. Cercetătorii atribuie această îmbunătățire în parte efectelor pozitive ale vacanțelor de vară.

Percepții asupra societății și relațiilor interpersonale

În contrast, 82% dintre respondenți percep oamenii din jur ca în mare parte nervoși sau apatici. Dintre aceștia, 59% îi văd pe ceilalți ca fiind furioși, iar 23% ca obosiți sau plictisiți. Reveal Marketing Research sugerează că aceste percepții negative ar putea fi influențate de un "negativity bias" și de un climat social tensionat.

Relațiile interpersonale rămân un factor puternic de bunăstare, cu 86% dintre persoane fiind mulțumite de viața de familie și de prieteni, iar 76% de dezvoltarea lor personală. Totuși, nivelul de mulțumire scade pentru cei cu venituri mai mici, doar 55% dintre cei care câștigă sub 5.000 RON pe lună fiind satisfăcuți de relațiile lor romantice.

Satisfacția financiară și sentimentul național

La cealaltă extremitate, doar 57% dintre români se declară satisfăcuți de situația lor financiară, 32% de climatul politic din România, iar 29% de economia națională. Mândria națională a trecut, de asemenea, printr-un declin, 46% din cetățeni spunând că sunt mândri de a fi români, un procentaj redus cu cinci puncte față de martie.

Sondajul a fost realizat online, între 17 și 22 septembrie, și a inclus 1.004 utilizatori de internet cu vârsta de peste 18 ani din zonele urbane și periurbane. Marginea de eroare este de +/- 3,1% la un nivel de încredere de 95%.


Irina Marica, pentru Romania Insider
Foto sursă: Dreamstime.com


Elena Dinu

Elena Dinu, în vârstă de 32 de ani, este vocea feminină din spatele știrilor de pe azi în Tulcea. Cu un ochi atent pentru detalii și o pasiune reală pentru comunitatea locală, Elena reușește să surprindă esența orașului de la malul Dunării, de la reportaje din inima Deltei, până la interviuri cu lideri locali și oameni simpli care fac diferența.Absolventă de Jurnalism la București, s-a întors în orașul natal pentru a contribui la o informare corectă și empatică a cititorilor. Îi plac natura, poveștile autentice și jurnalismul care pune omul în centrul atenției.