extindere a spațiilor comerciale și verzi, plus facilități moderne de agrement.

extindere a spațiilor comerciale și verzi, plus facilități moderne de agrement.

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Dezvoltatorul român IULIUS a dat startul celei mai mari transformări de până acum a complexului său de referință, Palas Iași. Anunțând o investiție impresionantă de aproximativ 80 de milioane de euro, compania își propune să extindă zonele comerciale, să mărească spațiile verzi și să introducă noi facilități de agrement. Acest proiect va ridica valoarea totală a investițiilor IULIUS în centrul Iașiului la peste 520 de milioane de euro.

Reamenajarea, proiectată de renumita firmă britanică de arhitectură Foster + Partners, va fi implementată în etape pentru a reduce la minimum perturbările. Transformarea nu va presupune construcții noi, ci o reconfigurare a spațiilor existente. După finalizare, zona comercială cu chirie din Palas Iași va ajunge la 80.000 de metri pătrați.

Prima fază va viza esplanada din apropierea Teatrului pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, unul dintre principalele puncte de acces în Palas. Lucrările vor începe cu cercetări arheologice, dat fiind amplasamentul său în centrul istoric al orașului.

Sub esplanadă, se vor adăuga noi spații comerciale și de parcare, iar la suprafață, zona va fi transformată într-un spațiu mai verde, cu terase, restaurante, un amfiteatru în aer liber și zone dedicate familiilor.

„Suntem entuziasmați să începem remodelarea Palas, un proiect care duce regenerarea urbană la următorul nivel datorită viziunii inovatoare și sustenabile propuse de echipa de arhitecți de la Foster + Partners,” a declarat Raluca Munteanu, Manager de Dezvoltare pentru IULIUS.

Revitalizarea are loc într-un moment în care retailerii internaționali se extind în orașul din nord-estul României. Branduri precum Furla, JD Sports, Nike, Crocs, LEGO și Levi’s și-au deschis recent magazine în Palas, iar altele, precum Primark și All Mountain, urmează să își facă apariția.

Etapele viitoare includ un atrium reconfigurat, oferind vederi panoramice către Palatul Culturii, un nou centru de congrese cu o capacitate de 1000 de locuri și o grădină Palas modernizată, cu promenade, cascade și spații de agrement în aer liber.

Cu peste 22,2 milioane de vizitatori anul trecut, Palas Iași se numără printre cele mai aglomerate destinații de retail și agrement din România. IULIUS a declarat că noua investiție va consolida rolul complexului ca un important centru de cumpărături și cultural în regiune, contribuind, în același timp, la regenerarea urbană a Iașiului și la creșterea economică pe termen lung.

Inaugurat în mai 2012, Palas Iași este primul proiect de tip mixt din România. Acesta include peste 270 de magazine, șapte clădiri de birouri de clasa A (75.600 mp), plus Palas Campus - cea mai mare clădire de birouri din România dezvoltată în imediata apropiere (60.000 mp), un centru de evenimente, un hotel de 4 stele, restaurante tematice și cafenele, un parc de 50.000 mp, carusel, patinoar sezonier și alte facilități de agrement, precum și cea mai mare parcare subterană din România, cu peste 2.500 de locuri de parcare.

Compania IULIUS, specializată în proiecte de regenerare urbană de tip mixt, își desfășoară activitatea în patru mari orașe din România: Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Investițiile sale se ridică la peste 1,2 miliarde de euro. Portofoliul său cuprinde două proiecte de tip mixt (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), rețeaua națională Iulius Mall (Iași, Cluj-Napoca și Suceava), două proiecte de retail convenționale Family Market (Iași) și 15 clădiri de birouri în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Proiectele sale atrag anual peste 73 de milioane de vizitatori, fiind lideri de piață regională.

Compania dezvoltă în prezent alte două proiecte majore de reconversie urbană în Cluj-Napoca și Constanța, investiții estimate la peste 1,3 miliarde de euro.


Elena Dinu

Elena Dinu, în vârstă de 32 de ani, este vocea feminină din spatele știrilor de pe azi în Tulcea. Cu un ochi atent pentru detalii și o pasiune reală pentru comunitatea locală, Elena reușește să surprindă esența orașului de la malul Dunării, de la reportaje din inima Deltei, până la interviuri cu lideri locali și oameni simpli care fac diferența.Absolventă de Jurnalism la București, s-a întors în orașul natal pentru a contribui la o informare corectă și empatică a cititorilor. Îi plac natura, poveștile autentice și jurnalismul care pune omul în centrul atenției.