Expansiune finanțată prin acțiuni și creștere de capital

Expansiune finanțată prin acțiuni și creștere de capital

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Producătorul renumit de mezeluri din România, Cris-Tim, și-a dezvăluit intenția de a lansa o ofertă publică inițială (IPO) pe Bursa de Valori București (BVB). Această mișcare strategică vizează atragerea investitorilor de retail din România, precum și pe cei instituționali din afara Statelor Unite. Oferta va include un pachet de acțiuni existente și o creștere de capital prin emiterea de noi acțiuni.

Fondată în 1992 de Radu și Cristina Timiș, Cris-Tim Family Holding a reușit să devină unul dintre cei mai mari procesatori de carne și producători de mese gata în România, având o rețea de distribuție extinsă la nivel național, flota proprie și echipe de vânzări mari. După finalizarea cu succes a acestei oferte, compania intenționează să solicite admiterea acțiunilor sale pe piața reglementată administrată de Bursa de Valori București.

În acest demers, Cris-Tim colaborează cu Banca Comercială Română și BRD - Groupe Societe Generale, care acționează ca manageri principali ai ofertei. Radu Timiș Jr., CEO al companiei, a declarat: „Cris-Tim este parte din viața cotidiană a milioanelor de oameni, atât în România cât și în străinătate. Suntem lideri de piață în segmentul de mezeluri și mâncăruri gata și avem planuri ambițioase de creștere pentru anii următori. Experiența noastră acumulată de-a lungul decadelor ne-a adus aici, la inițierea procesului de ofertă publică pentru listarea pe Bursa de Valori București. Suntem încrezători în capacitatea companiei de a-și duce la îndeplinire planurile de dezvoltare."

Cris-Tim își desfășoară activitatea pe piața de retail prin brandurile Cris-Tim, Matache Măcelaru’, Alpinia, Obrăjori și Csárdás pentru produse din carne, precum și sub marca Bunătăți pentru mese rapide. În plus, se remarcă drept un producător emergent în segmentul de producție sub etichetă privată pentru lanțuri mari de retail internaționale.

Compania administrează trei fabrici cu o capacitate combinată de 215 tone pe zi, principala fiind situată în Filipeștii de Pădure. Aceasta se întinde pe o suprafață de 50,000 de metri pătrați și are o capacitate tehnologică de 165 de tone de produse zilnice. Aici, exclusiv sub brandurile Cris-Tim și Matache Măcelaru’, se produc mezeluri și mese gata pe bază de carne.

Cu peste 2,000 de angajați – dintre care aproximativ jumătate se evidențiază printr-un angajament de peste șapte ani – Cris-Tim operează 18 magazine proprii și își exportă produsele în 17 țări europene. Exporturile reprezintă 12-14% din vânzările anuale ale companiei și sunt realizate integral cu produse din portofoliul Cris-Tim Family Holding.

Anul 2024 a fost unul productiv pentru companie, acumulând peste 41,000 de tone de produse finite și înregistrând venituri totale de 1.12 miliarde RON. EBITDA a ajuns la 167 de milioane RON, iar profitul net la 88 de milioane RON. Principalele două linii de afaceri ale Cris-Tim sunt segmentul de mezeluri, contribuind cu 86% din venituri, și sectorul mese rapide, care aduce 9.4% din profit.

Cris-Tim a lansat un plan de investiții capitale pentru perioada 2025-2030, în valoare de 890 de milioane RON. Acest plan este axat pe dezvoltarea capacităților de producție existente, dar include și posibile fuziuni sau achiziții.

Cu ochii îndreptați spre viitor, Cris-Tim pare hotărâtă să își extindă și mai mult amprenta pe piața națională și internațională, consolidându-și poziția de lider în industria alimentară din România.


Elena Dinu

Elena Dinu, în vârstă de 32 de ani, este vocea feminină din spatele știrilor de pe azi în Tulcea. Cu un ochi atent pentru detalii și o pasiune reală pentru comunitatea locală, Elena reușește să surprindă esența orașului de la malul Dunării, de la reportaje din inima Deltei, până la interviuri cu lideri locali și oameni simpli care fac diferența.Absolventă de Jurnalism la București, s-a întors în orașul natal pentru a contribui la o informare corectă și empatică a cititorilor. Îi plac natura, poveștile autentice și jurnalismul care pune omul în centrul atenției.