Congestia traficului, o problemă majoră cu 1,7 milioane de mașini și 300.000 suplimentare zilnic în oraș
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Primarul interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, a tras un semnal de alarmă, indicând că aglomerația din trafic rămâne cea mai mare provocare a capitalei, cu nu mai puțin de 1,7 milioane de vehicule înregistrate în oraș și alte 300.000 care pătrund zilnic din zonele învecinate, conform News.ro.
Pe jumătate dintre cei 2,1 milioane de locuitori ai Bucureștiului deținative pe permis de conducere, și, deși nu toate cele două milioane de mașini se află în circulație simultan, cel puțin un milion sunt pe drumurile orașului în fiecare zi, a afirmat Bujduveanu într-un interviu acordat la Prima TV.
Pentru a face față traficului intens, capitala a dublat numărul de polițiști dislocați la intersecții și în apropierea școlilor odată cu începerea noului an școlar. "Acum sunt sute de ofițeri pe străzi, iar traficul este vizibil mai bun decât înainte", a remarcat primarul interimar.
De asemenea, Bujduveanu a subliniat că în această vară au fost implementate mai multe măsuri pentru a îmbunătăți situația, precum curățarea mașinilor abandonate pe centură, eliberarea benzilor de autobuz și adăugarea a 10 kilometri de benzi dedicate transportului public. Deși aceste acțiuni sunt limitate, ele au ajutat deja la reducerea aglomerației comparativ cu anul trecut, a argumentat el.
Cu toate acestea, oficialul a recunoscut că problema rămâne severă și a menționat că vor fi necesare noi politici, cum ar fi reprogramarea livrărilor, pentru a limita numărul de vehicule non-esențiale în orele de vârf.
Transportul public, a adăugat el, devine din ce în ce mai mult o alternativă viabilă, cu un număr în creștere de călători cu 30% datorită noilor achiziții de tramvaie. "Avem acum tramvaie la standarde occidentale, iar mai mulți locuitori ai Bucureștiului le folosesc", a subliniat Bujduveanu.
Acesta, care a fost anterior viceprimar, a subliniat că proiectele de gestionare a traficului, cum ar fi benzile dedicate autobuzelor, lansate cu sprijinul fostului primar Nicușor Dan, trebuie să continue pentru ca orașul să progreseze pe termen lung.
Indicele de Trafic 2025, o analiză realizată de Institutul Orașelor Viziune, a dezvăluit că șoferii din București pierd, în medie, 12 zile lucrătoare anual din cauza congestiei.
Astfel, măsurile de management al traficului rămân o prioritate, iar Bujduveanu promite să continue să caute soluții durabile pentru a face fata provocărilor zilnice ale mobilității urbane.